Tilmelding for børn i Københavns kommune

Tilmelding for børn der bor i Københavns Kommune

Hvis dit barn går i folkeskole, skal du kontakte skoleadministrationen på den skole dit barn er indskrevet.
Skoleadministrationen registrerer, at dit barn skal modtage modersmålsundervisning samt hvilket sprog der ønskes.

Når dette er registreret på dit barn, kan du fra 1 juni 2022 og løbende derefter gå ind på mms.aula.dk og tilmelde dit barn via NEM-ID

Hvis dit barn går i privatskole, og ikke i folkeskole, og har bopæl i København, skal du kontakte Modersmålsskolen der vil registrere at dit barn skal modtage modersmålsundervisning.

I forbindelse med tilmelding til nyt skoleår på modersmålsskolen vil du som forælder der har skrevet dit barn op til modersmålsundervisning desuden modtage et tilmeldingsbrev i e-Boks, med et link til vores hjemmeside, hvor du kan (gen) tilmelde dit barn via NEM-ID.

Når du har tilmeldt dit barn via NEM-ID vil der gå en uges tid (ved tilmelding til nyt skoleår dog først i august) så vil læreren på holdet kontakte dig om holdopstart, lokale og undervisningstidspunkt for det hold dit barn er tilmeldt. Modersmålsskolen kan kontaktes på: mms@kk.dk

eller på telefon: +45 27 77 03 33